[vc_row css_animation=”fadeInUp”][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Drukarki, kserokopiarki i urządzenia wielofunkcyjne firmy Canon są dziś standardem wyposażenia w biurach i domach pod niemal każdą szerokością geograficzną. Japoński gigant znany jest z ogromnej innowacyjności i otwartości na potrzeby użytkowników. Dzięki elastycznej strategii biznesowej doskonale radzi sobie na rynku nie tylko profesjonalnego druku, ale i w innych zaawansowanych technologicznie branżach.
Początki Canona sięgają 1933 roku, kiedy firma funkcjonowała pod szyldem, który można przetłumaczyć jako Laboratorium Optyki Precyzyjnej. W połowie lat trzydziestych sztandarowymi produktami Canona były dalmierze i aparaty fotograficzne. Już w 1957 roku Canon tworzył siatkę dystrybucji sprzętu w Europie. Od 1964 roku w ofercie koncernu z Tokio znalazły się wielofunkcyjne kalkulatory.
Model kopiarki Canona – NP-1100, który ukazał się na rynku w 1970 roku był odpowiedzią na rozwiązania technologiczne firmy Xerox. Dziś urządzenia z tamtej epoki możemy wspominać z perspektywy sentymentalnych eksponatów dla muzeum techniki. W latach siedemdziesiątych zapoczątkowały one jednak wyścig na innowacje pomiędzy globalnymi koncernami.
Pierwsze kopiarki i drukarki, jak to z nowinkami technicznymi bywa, nie były sprzętem powszechnie dostępnym i wydajnym w porównaniu z obecnymi standardami. Z każdą dekadą Canon coraz bardziej stawiał na zmniejszenie na przykład kosztów eksploatacji kserokopiarek i drukarek. Przeprowadzał badania nad wytrzymałością elementów sprzętu, które są najbardziej podatne na zużycie. Specjaliści Canona eksperymentowali i zastanawiali się, w jaki sposób podnieść jakość produktów.
Postawienie na innowacyjność przyniosło gigantowi z Tokio ogromny dorobek w postaci choćby patentów zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych. Od ponad trzydziestu lat Canon nie wypada z pierwszej piątki najlepszych pod tym względem firm. To skala rzędu tysięcy opatentowanych rozwiązań. Celem japońskiego koncernu było zdobycie jak najszerszego grona klientów w różnych segmentach. Strategia innowacyjności i zróżnicowania oferty okazała się kluczowa.
Dziś kserokopiarki Canon, drukarki i urządzenia wielofunkcyjne Canona wyznaczają trendy, jeśli chodzi o wydajność, jakość druku, koszty eksploatacji i funkcjonalność. Japoński koncern przez wiele dekad budował swoją pozycję, często znacznie wyprzedzając konkurencję na różnych polach. Zdobył zaufanie klientów na całym świecie i na pewno jeszcze niejednokrotnie zaskoczy technologicznymi rozwiązaniami, które przed laty wydawały się projektami niemożliwymi do realizacji.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]