autoryzowany serwis

Oficjalne przedstawicielstwo Canon – dlaczego wybrać autoryzowane wsparcie techniczne?

Firma Canon to światowy producent urządzeń służących do cyfrowego przetwarzania obrazu, jak i rozwiązań do profesjonalnego druku. Urządzenia tej firmy cieszą się bardzo dużą popularnością ze względu na wysoką jakość obrazu i druku, a odpowiednio serwisowane i użytkowane posłużą przez bardzo długi czas, nawet przy bardzo wysokiej eksploatacji. O ile, za użytkowanie urządzenia jesteśmy odpowiedzialni wraz ze współpracownikami, o tyle wybór autoryzowanego wsparcia technicznego to już nasza decyzja. O tym, dlaczego warto wybrać oficjalne przedstawicielstwo Canon — autoryzowane wsparcie techniczne przeczytasz w poniższym wpisie.

Jak zostać oficjalnym przedstawicielem Canon?

Otrzymanie statusu oficjalnego przedstawiciela firmy Canon nie jest wcale taką prostą rzeczą. Przede wszystkim serwis musi nawiązać ścisłą współpracę z producentem, a następnie spełnić określone wymogi. Po ich spełnieniu serwis techniczny uzyskuje certyfikację oraz dopisek „autoryzowany”. Taki status nie jest przyznawany dożywotnio, a jedynie na określony czas. Obowiązująca umowa zastrzega sobie, że w przypadku rażącego naruszenia zasad firmy lub uchybień na rzecz konsumenta ze strony producenta certyfikacja autoryzowanego serwisu może zostać odebrana.

Dlaczego posiadanie statusu autoryzowanego wsparcia technicznego jest tak ważne?

Oficjalny przedstawiciel firmy Canon na bieżąco jest informowany o nowościach technologicznych oraz szkolony z zakresu napraw tych urządzeń. Aktualnie na rynku dominuje trend do kupowania nowości, stąd też firma posiadająca autoryzację ma pierwszeństwo do naprawy urządzenia w ramach gwarancji. Dopiero w przypadku, gdy klient sam zdecyduje, że rezygnuje z gwarancji na urządzenie może je naprawić w dowolnym serwisie, co w rzeczywistości jeszcze nigdy się nie zdarzyło. Osoby bez odpowiedniego przeszkolenia do naprawy nowoczesnego sprzętu, mogą niestety nie podołać temu zadaniu.

Dlaczego klienci powinni wybierać autoryzowane wsparcie techniczne?

W przypadku awarii jakiegokolwiek urządzenia serwis Canon kieruje klientów tylko i wyłącznie do autoryzowanego wsparcia technicznego. Firmy, które są oficjalnymi przedstawicielami firmy Canon posiadają odpowiednią wiedzę i przeszkolenie z zakresu naprawy urządzeń. Na bieżąco są one informowane o nowinkach technologicznych, zmianach bądź na przykład wadliwych częściach, które mogły znaleźć się na linii produkcyjnej. W przypadku skorzystania z usług innego serwisu może okazać się, że pracownicy nie posiadają wiedzy na temat budowy i funkcjonowania urządzenia, a także nie potrafią naprawić go w należyty sposób.

W celu zachowania gwarancji urządzenia firma Canon zaleca korzystanie z autoryzowanego serwisu. W przypadku, gdy klient dobrowolnie chce skorzystać z usług innego serwisu, gwarancja przestaje obowiązywać. Warunkiem utrzymania gwarancji jest również regularny przegląd i serwis, oczywiście każda taka czynność musi zostać odpowiednio udokumentowana. Taką dokumentację może dla nas wystawić wyłącznie autoryzowany serwis techniczny.

Oficjalne przedstawicielstwo Canon posiada dostęp do oryginalnych części naprawczych. Niestety wiele serwisów w przypadku awarii może używać części zamiennych, które są wątpliwej jakości. Świetnie tutaj sprawdza się powiedzenie „co tanie — to drogie”. Wielokrotnie zdarza się, że po zamontowaniu takiej części w urządzeniu powstają o wiele większe szkody, niż przed pierwotną naprawą. Ostatecznie bardzo często po zamontowaniu części wadliwej jakości może okazać się, że urządzenie nadaje się już jedynie do utylizacji. Podobnie jest również z narzędziami służącymi do naprawy urządzeń. Autoryzowane serwisy są wyposażone wyłącznie w dobrej jakości narzędzia i sprzęt.

W przypadku zepsucia się urządzenia w czasie gwarancji autoryzowane wsparcie techniczne dokonuje jego naprawy za darmo, o ile dana usterka powstała wskutek winy producenta, a nie szkodliwego i nieodpowiedniego działania użytkownika. Oficjalni przedstawicie firmy Canon stawiają na jakość napraw, dlatego też w przypadku, gdy zachodzi konieczność naprawy zazwyczaj nie zostaje wymieniona jedna część, a cały moduł. Nawet w przypadku, gdy naprawa będzie nieco droższa dla klienta to jednak wymiana całego modułu decyduje o trwałości urządzenia.

Oficjalni przedstawiciele firmy Canon są obowiązani procedurami i zasadami, dlatego też korzystanie z ich usług jest w pełni bezpieczne. Chodzi tutaj szczególnie o ryzyko związane z wydostaniem się na zewnątrz danych poufnych firmy oraz klientów. Autoryzowane wsparcie techniczne jest zobowiązane do przestrzegania RODO. Każdy pracownik zatrudniony przez autoryzowany serwis posiada imienną certyfikację z odbytych szkoleń, co jest również gwarancją, że nie zatrudnia się tutaj przypadkowych osób. Niestety w przypadku, gdy zatrudnimy do naprawy przypadkową osobę znalezioną na przykład w Internecie istnieje ryzyko, że nie poda ona nam swoich prawdziwych danych osobowych, lub wykradnie dane o szczególnym znaczeniu z zasobów naszej firmy.

Korzystanie z autoryzowanego serwisu technicznego to gwarancja stałej i wysokiej jakości. W przypadku jakiegokolwiek niezadowolenia z wykonanej usługi, zleceniodawcy przysługuje prawo do zgłoszenia swoich roszczeń. Każda złożona reklamacja jest szczegółowo rozpatrywana i analizowana. W przypadku, gdy narusza ona dobre imię producenta lub działa na szkodę klienta certyfikacja jest cofana. Wszystko to w trosce o najwyższą jakość obsługi.

Korzystanie z pomocy technicznej oficjalnych przedstawicieli firmy Canon to przede wszystkim oszczędność czasu. Autoryzowany serwis mając odpowiednią wiedzę i przeszkolenie jest w stanie już w trakcie jednej naprawy przywrócić urządzenie do całkowitej sprawności, używając przy tym dobrej jakości oryginalnych części. W przypadku serwisu zwykłego bądź „złotej rączki” czasem na jednej wizycie może się nie skończyć, a użycie tańszych zamienników do naprawy może sprawić, że za kilka dni urządzenie może znów być zepsute.

Wybór autoryzowanego wsparcia technicznego to jedyny słuszny wybór będący, gwarancją jakości szybkości napraw, a także bezpieczeństwa naszych danych.